Sağlıklı yaşamın önemi her geçen gün artıyor. Avokado, Hindistan cevizi, keten tohumu gibi ürünlerin yağları da mutfaklarımıza girmeye başlıyor.

Gündelik yemek alışkanlığımızın her öğününde önemli bir yer tutan yağlar, vücudumuzun ihtiyaç duyduğu yapıtaşlarından biri, şüphesiz. Ancak endüstrileşen gıda sektörü ve aşırı yağ kullanımı, sağlığa olumsuz etki edebiliyor.

Yağ faydalı mı, zararlı mı; ne kadar ve nasıl tüketilmeli gibi soruların kafa karışıklıklarına sebep olduğu bu dönemde, farklı tatlar denemeyi seven ve henüz endüstrileşmediği için daha sağlıklı olduğuna inanılan alternatif yağlardan bahsedelim dedik.

1) Avokado Yağı

Ana vatanı Orta Meksika olan ve Aztek uygarlığının bereket meyvesi olarak bilinen avokado, yüksek enerji değeri ve protein miktarıyla öne çıkıyor. Yapısı gereği oldukça yağlı bir meyve olan avokado, vegan ve vejetaryen beslenmesinde, sandviç ve salatalarda önemli bir yer tutuyor ve et yerine kullanılıyor. Yağı ise yine salatalar için öneriliyor. Eğer avokado meyvesini seviyor ve salatalarda kullandığınız yağı çeşitlendirmek istiyorsanız, avokado yağını deneyebilirsiniz. Baharata ve diğer lezzetlere açık olan yapısıyla avokado, farklı salatalar ve kahvaltılıklar hazırlamanın anahtar noktası olabilir.

İlgili İçerik:  Yemeğin kimyası: Moleküler Gastronomi

2) Hindistan Cevizi Yağı

Kozmetik, medikal gibi alanların yanı sıra sofralara da dâhil olan bu yağın hammaddesi Hindistan cevizinin ana vatanı tropikal ülkeler. Aromasıyla öne çıkan Hindistan cevizinin kullanılabileceği öğünlerin başında kahvaltılar geliyor. Hindistan cevizi yağı, ayrıca, tatlılar için de iyi bir alternatif.

3) Keten Tohumu Yağı

Keten tohumu da sağlıklı yaşam trendinin öne çıkardığı yağlı tohumlardan biri olarak karşımıza çıkıyor. Keten Tohumu yağı daha çok cilt ve saç sağlığı gibi konularda kullanılsa da, bağışıklık sistemini güçlendirmesi ve erken tokluk hissi sağlayarak zayıflamayı kolaylaştırması gibi özellikleriyle biliniyor.

İlgili İçerik:  Ahşap paletlerle yapabileceğiniz 8 dekoratif tasarım

4) Kaz Yağı

Bitkisel yağlara yeterince yer vermiş olduğumuza göre bir de hayvansal yağ ekleyebiliriz. Kaz Yağı, diğer hayvansal yağlara göre nispeten daha sağlıklı bir yağ çeşidi olarak biliniyor. A, D, E ve K vitaminlerini bünyesinde barındıran Kaz Yağı, bağışıklık sistemini güçlendirici özelliğiyle öne çıkıyor. Özellikle fırın yemekleri için çok kolay ve sağlıklı bir çözüm olan kaz yağının Türkiye’de en çok üretildiği yer ise Kars.

Yukarıda sıraladığımız yağlar her damak tadına hitap etmese de özellikle kozmetik sektöründe önemli bir biçimde kullanılıyor. Beslenme alışkanlıklarımızın kökünde yer alan alıştığımız yağların yerlerini bu yağlara bırakması içinse anlaşılan biraz daha zaman gerekiyor.

Her besin gibi, alternatif ve sağlıklı olsa da bir şeyi aşırı tüketmenin zararlı olabileceğini de hatırlatalım.

Yorum yap!