Ofis yaşantısı yemek düzenini bozar, kilo aldırır. Sabahları biraz daha uyumak tatlıdır. Çayın yanına da zaten en güzel poğaça gider. Bunların hepsini biliyoruz. Bu yaşam tarzının getirdiği kilolardan sıkıldığınız anda kullanabileceğiniz bir önerimiz var! Her sabah simit ya da poğaçayla geçiştirmek yerine granolayla tanışın!

Granola, içinde yulaf, kuru meyve ve bal, pekmez gibi karışımı birleştirip lezzet verecek bir bağlayıcıdan oluşan oldukça besleyici ve sağlıklı bir besindir. İster tek başına atıştırmalık olarak, ister sütle veya yoğurtla besleyici bir öğün olarak tüketebileceğiniz Granola, yulafın yüksek proteini ve doğal meyve şekeri sayesinde insülin direncinizi yükseltmeden açlığınızı dindirmeniz için birebirdir. Kan şekerini dengelediği için sürekli acıkmanızı engeller ve uzun süre tok kalmanıza yardımcı olur. Peki düzenli olarak kahvaltıda granola tüketirseniz ne olur? Gelin buna cevap verelim.

İlgili İçerik:  Dünden Bugüne Yükselen Trend: Televizyon Yemek Programları

Sağlıklı Bir Sindirim Sisteminiz Olur

Yüksek oranda karbonhidrat ve gluten içeren besinler, sindirim sisteminin en büyük düşmanlarından biridir. Eğer sabah uyanır uyanmaz bolca gluten tüketirseniz, günün devamında yiyeceklerinizi sindirmeniz de zorlanacaktır. Granola, karbonhidrat oranı düşük bir kahvaltı alternatifi olduğu için sindirim sisteminizi fazla yormadan, doyurucu bir kahvaltı yapmanıza yardımcı olur. Dolayısıyla kendinizi daha hafif hissedersiniz ve güne daha enerjik başlarsınız.

Sizi Mutlu Eder

Granolanın daha hafif ve enerjik hissetmenize yardımcı olduğundan bahsetmiştik. Bu, kendinizi daha iyi hissetmeniz için başlıca sebeplerden biri. Fakat granolanın size iyi hissettirmesinin bir diğer sebebi de içerisindeki antioksidanlar. Granolanın içine eklediğiniz yaban mersini, siyah kuru üzüm ve pekmez gibi malzemeler, bağışıklık sistemini güçlendirir ve depresyon baskılayıcı özelliğe sahiptir. Yani sadece sabahları değil; her mutsuz hissettiğinizde bir ısırık granola alın. Nasılsa sağlıklı, kilo aldırmıyor. 🙂

İlgili İçerik:  Yemeğin kimyası: Moleküler Gastronomi

Kemikleri Güçlendirir, Karaciğeri Korur

Granolanın içinde bolca kuruyemiş bulunur. Badem, fındık ve fıstık gibi kuruyemişler, içerdiği kalsiyum sayesinde kemiklerinizi güçlendirir. Aynı zamanda doğal yağlar içerdikleri için vücudunuzun tamamen yağdan mahrum kalmasını engeller; tok tutar, oldukça da lezzetlidir. Sadece iyi yağlar içerdiği için karaciğerinizi de mutlu eden granola, düzenli tüketildiğinde vücudunuzdaki yağ oranını azaltacak ve daha sağlıklı bir vücuda sahip olmanıza yardımcı olacaktır.

Eğer nasıl hazırlandığını merak ediyorsanız hemen özetleyelim. Zaten çok kolay: yulaf, meyve, bal veya isteğinize göre bir miktar pekmezi karıştırın, fırınlayın ortalama 30 dakika sonra fırından alın. Şimdiden afiyet olsun! 🙂

Yorum yap!