Özellikle çalışan kadınlar için hayatı kolaylaştıracak sağlıklı beslenme, lezzetli tarifler ve pratik mutfak önerilerini, kolay yemek yapmaya yönelik arayışın ötesine taşıyacak bir yazı hazırladık.

Günümüzde mutfakta geçirilen zaman; kendimize ayıracağımız, dinleneceğimiz veya sevdiklerimizle geçireceğimiz zamandan çalabiliyor. Özellikle çalışan kadınlar ve çalışan anneler için yemek yapmak, pratik yemek tarifleri ya da pratik mutfak önerilerine sık sık başvuruluyor. Bu yüzden sizler için, hayatı kolaylaştıracak sağlıklı beslenme, lezzetli tarifler ve pratik mutfak önerilerini, kolay yemek yapmaya yönelik arayışın ötesine taşıyacak bir yazı hazırladık.

Mutfakta pratik olmak, beslenmeye yönelik pratik ama etkili bir felsefeyi benimsemek ile başlıyor. Yoğun iş hayatı, ev işleri, çocukların bakımı gibi işler çok zamanınızı alıyor, hamur işleri gibi fazlaca adım gerektiren yemekler yapacak zaman bulamıyorsanız, önceliklerinizi gözden geçirmenin vakti gelmiş demektir.

Sofraya koyduğunuz yemeğin iştah açan görsel çekiciliği ve lezzeti elbette önemli. Ancak hele ki çocuk sahibi çalışan bir anne iseniz, besin değerinin önüne hiçbir şey geçemez. Bu nedenle evinizdeki yemek takımından, pratik mutfak aletlerinden tutun da, alışveriş listenize, kullandığınız yemek malzemelerine kadar pek çok konuda endişeniz, en yüksek besin değerini en kısa zamanda ve en kolay biçimde nasıl elde edeceğiniz olmalı. ¨Bugün ne pişirsem?¨ sorusunun cevabı da aslında burada gizli.

İlgili İçerik:  Mutfak Demirbaşlarının Tarihi: Buzdolabı, fırın ve dahası…

Mutfakta pratik bilgiler denilince akla ilk gelen şeyler, hafta sonu bakliyatları önceden haşlayarak buzluğa koymak, sebzelerin tazeliğini koruması için yıkadıktan sonra kâğıt havluya sararak buzdolabında muhafaza etmek, kıymayı kavurduktan sonra buzlukta saklamak gibi öneriler. Bunlar artık sır değil, pek çoğumuzun hızlı ve kolay yemek pişirebilmek için uyguladığı pratik bilgiler.

Fakat pratik yemek tarifleri ve pratik mutfak önerilerinin temelini oluşturan; beslenme alışkanlıklarımıza, yemek hazırlamaya ve mutfağa yönelik yaklaşımımız. Dolayısıyla mutfak alışverişini yaparken, yemek pişirirken ve tüketirken pratik ve sağlıklı olması en önemli noktalar.

Unutmayın, doğada ne varsa, bizlerde de o var!

Bunun için pratik ana yemekler ve ara öğünler hazırlarken, soframızda ya da tabağımızda yeterli oranda protein, karbonhidrat ve vitamin olmasına dikkat etmeliyiz.

Bu açıdan, yoğurt, peynir ve yumurta gibi basit ama protein bakımından zengin besinleri tercih edebiliriz. Örneğin, çay ve poğaça her ne kadar pratik bir kahvaltı olsa da besin değeri oldukça düşük ve sınırlı. Bunun yerine, daha besleyici ve yine pratik kahvaltı seçeneği olan, yoğurt, meyve ve tahıl içeren granolayı değerlendirebilirsiniz.

İlgili İçerik:  Sonbaharı Hiç Hasta Olmadan Geçirmenize Yarayacak 4 Besin

Alternatif Kahvaltı Arayanlara: Granola!

Pratik Malzemelerle Kolay Yemekler Nasıl Yapılır?

Alışveriş listesine hem evde hem iş yerinde tüketebileceğiniz gıdalar ekleyebilirsiniz. Ayrıca, pratik yemek tarifi denilince hemen aklımıza gelen makarna, ihtiyacınız olan karbonhidratı ve enerjiyi sağlar. Üstelik evinizdeki malzemelere göre dilediğiniz gibi şekillendirebilirsiniz. Akşam yemeğinde kıyma, ton balığı gibi protein kaynaklarıyla zenginleştirebilir ya da sebzelerle besin değeri yüksek ve pratik bir diyet seçeneği oluşturabilirsiniz.

“İşten eve geldiğimde 30 dakikadan kısa bir sürede en pratik şekilde hangi yemeği yapsam?” diye düşünen çalışan kadınların, kolay bir şekilde yemek hazırlamak için ihtiyacı olan pratik tarifler, internette bolca bulunmakta. İşin püf noktası, çeşit çeşit yemeklerle sofrayı donatmak yerine; basit, erişilebilir ve besleyici gıdaları tercih etmekte yatıyor.

Bir kere denedikten sonra, siz de adım adım daha pratik, kolay tarifler keşfedecek, evde geçirdiğiniz zamanın daha kaliteli hale geldiğini ve daha sağlıklı beslendiğinizi göreceksiniz.

Yorum yap!