Her mevsimin sebzesi ayrı güzel. Temmuz ayının sağlıklı, leziz ve bir o kadar da hafif sebzelerini, mevsiminde tüketmeniz için bu yazımızda bir araya getirdik. 🙂

Taze Fasulye

Yüksek oranda lif içeren taze fasulye, sindirim sisteminizi korur ve hazımsızlığı giderir. Bunlar dışında kolesterolü düzenlemede yardımcı olur ve kemik gelişimine de katkı sağlar. Hemen hemen herkes tarafından sevilen taze fasulyeyi, yemek olarak ya da zeytinyağlılar arasında sofralarınıza ekleyebilirsiniz.

Bezelye

Bezelye besin değeri açısından oldukça yüksek bir sebzedir. İçeriğinde A ve C vitamini, potasyum, demir, magnezyum ve sağlıklı yağlar bulunmaktadır. Bezelyenin tansiyonu düzenleme, bağışıklığı artırma, diyabeti önleme gibi özellikleri var olmakla birlikte ayrıca metabolizmanızı hızlandırarak kilo vermenize de yardımcı olmaktadır. Bezelyeyi yemek dışında salatalarınızda ya da mezelerinizde garnitür olarak da kullanabilirsiniz.

Barbunya

Lif bakımından oldukça zengin olan barbunya genellikle diyet listelerinin başında yer alır. Kanser hücrelerinin oluşumunu engelleyen barbunya, kötü kolesterolü de düşürerek kalp sağlığınızı korumanızda yardımcı olur. Ayrıca demir ve protein bakımından zengin olan barbunya, et sevmeyenler için de bir seçenek olabilir. Barbunyayı zeytinyağlı veya sade olarak menülerinize ekleyebilirsiniz.

Bamya

Mineral ve vitamin bakımından oldukça zengin olan sebzelerden biri de bamya. Seveni çok olmasa da bu yazımızda bahsettiğimiz faydalarından dolayı yemek isteyeni çok olacaktır. A, C, K, B12, B6, B1 ve folik asit vitaminlerini içeren bamya, antioksidan bakımından da zengindir. Ayrıca kolesterolün düşürülmesinde ve sindirim sisteminin düzenlenmesinde de yardımcı olur. Zeytinyağlı yemek olarak ya da çorbalarınızda bamyayı rahatlıkla tüketebilirsiniz.

Kabak

Kızartması, yemeği, mücveri; her hali ayrı lezzetli olan kabağın faydaları da saymakla bitmiyor. İçeriğinde bulunan potasyum ve magnezyum sayesinde kötü kolesterolü düşürerek kalp rahatsızlıkları riskini en aza indiriyor. Zararlı toksinlerin vücuttan atılmasını sağlıyor. Kalorisi düşük olması sebebiyle diyet listelerinde de kullanılıyor. Ayrıca içerisinde bulunan lutein maddesi sayesinde katarakt hastalığını da önlüyor.

Dolmalık Biber

C vitamini deposu olan dolmalık biber bir antioksidan kaynağıdır. Kanserli hücrelerin oluşmasını engelleyerek vücudun bağışıklık sistemini güçlendirmesine yardımcı olur. B vitamini açısından da zengin olan dolmalık biber, kırmızı kan hücrelerinin oluşmasını sağlar. Ayrıca mide asidini dengeleyerek ülser ve reflüyü engeller. Taze biber dolması olarak tüketebileceğiniz gibi, kurutup kış mevsiminde de tüketebilirsiniz.

Semizotu

Omega-3 kaynağı olan semizotu, hem düşük kalorili olması hem de besleyici olması yönünden yazın en çok tercih edilen sebzeleri arasında. İster salatalarınızda, ister yoğurt ile birlikte, isterseniz de salçalı yemeği ile tüketebileceğiniz semizotu, Temmuz ayının favorilerinden.

Yorum yap!

İlgili İçerikler