Yemek için yaşamak ya da yaşamak için yemek? Birçoğumuz yemek yemeyi seviyor, güzel yemeklere soframızda ayrıca yer açıyoruz. Yemeği sanat haline getirmesiyle meşhur mutfaklardan biri de bildiğimiz gibi Fransa. Fransa’nın bu meşhur ününe karşı Le Fooding’in duyguları, özgürlüğü ve yaratıcılığı savunan bakış açısı ise oldukça ilgi çekici.
Fransız yemek kültürü; uzun zamanda küçük porsiyon tüketme anlayışı, sunumu, kullanılan pişirme teknikleriyle ünlü olduğu kadar seçiciliği ve kuralcılığıyla da meşhur bir mutfak. Bu anlayışla, kaliteli restoranları değerlendirirken de; öğünlerin masaya geliş sırası, yemek masasının adabı ve standart tariflerin uygulanışı gibi kriterleri göz önünde bulunduruyorlar. Yıllarca, popüler kültürü mutfaktan uzak tutarak kalite anlayışından vazgeçmeyen Fransız mutfak kültürüne imrenenler olduğu gibi tam karşısında duranlar da var.
Le Fooding Nedir?
İşte Fransa’nın bu kalıplaşmış yemek kültüründen uzaklaşmaya çalışan grubun savunduğu anlayış; Le Fooding! Le Fooding, İngilizce “food” ve “feeling” yani yemek ve duygular kelimelerinin birleşiminden oluşuyor. Yemek yemenin tamamen keyif almak ve özgür hissetmekle alakalı olduğunu savunan bu yeni anlayışın temsilcileri, Fransa’da yemek yemenin kapalı bir kutuda kalmaktan farksız olduğunu savunuyorlar.
Sınırları Fransa’yı Aşıyor
Yemek kültürünü bu anlayıştan çıkarmak isteyen grup, insanların kendini rahat hissettiği; sadece sunumun değil; porsiyonların, ortamın ve fiyatların da belirleyici olduğu yeni bir değerlendirme anlayışı oluşturmaya çalışıyor. Yazılı ve online kaynaklarla Fransa çevresinde beğendiği restoranları değerlendiren Le Fooding, farklı ülkelerde de yemek festivalleri organize edip, yemek yerken haz almanın ve standartları yıkmanın esas olduğunu göstermeye çalışıyor.
Le Fooding mutfakta yaratıcılığı ve yeniliği savunuyor. Tıpkı Nuh’un Ankara Makarnası’nın yeni konsepti Bi’ Tarif 4 Lezzet’te olduğu gibi. Ne dersiniz her takımın hayal gücüyle standart tarifleri yeniden yazdığı programımız, Le Fooding destekçilerinin de ilgisini çeker mi?